Zatiaľ pripravujeme ... už čoskoro 29.januára uplynulo 84 rokov kedy z Gorkého závodu zišiel z dopravného pásu prvý automobil GAZ –AA (29. Januára 1932). V roku 1938 GAZ-AA prešiel modernizáciou. Dostal nový motor GAZ-MM 50 hp (upravený motor GAZ-M bol inštalovaný aj do osobného vozidla GAZ-M1), zosilnené pérovanie, nový systém riadenia a kĺbový hriadeľ. Stroj bol vyrábaný pod označením GAZ-MM, aj keď navonok odlíšiť ho od GAZ-AA bolo nemožné. Od roku 1944, sa nákladný automobil postupne vracal do predvojnovej verzie. Najprv sa začali montovať drevené dvere kabíny, potom predné brzdy, výklopné bočnice a druhé svetlo. Ako taký sa GAZ-MM vyrábal v Gorkovskom závode do roku 1949, a v Ulianovskom - až do roku 1950. Celkovo bolo vyrobených asi 985.000 nákladných automobilov. A toto je náš krásavec po zĺhavej rekonštrukcii ...
Jednalo sa vlastne o Ford-AA konštrukcie z roku 1929. Na ňom bolo vykonaných niekoľko zmien v súlade s vtedajšími požiadavkami. Pôvodne sa automobily montovali z dielov dovezených z USA až do roku 1932. Plný prechod na domácu produkciu sa podarilo až v roku 1933. O rok neskôr GAZ-AA dostal kovovú kabínu s koženkovým strechou, pred tým, než sa vyrábala z dreva a tvrdeného kartónu
Počas vojny bolo potrebné šetriť materiálom a zjednodušiť výrobu, tak dotal GAZ MM celtovú strechu, dvere boli tiež z celty a okrúhle blatníky boli nahradené jednoduchými ohýbanými. Taktiež sa montovalo len jedno predné svetlo.
Začiatkom druhej svetovej vojny, z dôvodu nedostatku náhradných dielov a za studena valcovanej ocele, bol GAZ nútený zjednodušiť návrh nákladného automobilu. Voz bol vyrábaný bez brzdy na predných kolesách a s jedným svetlometom. Taktiež korba mala pevné boky a otváralo sa len zadné čelo.
Namiesto dverí kabíny boli inštalované trojuholníkové bočné panely a skladacie plátenné steny-dvere. Tento automobil dostal označenie GAZ-MM-B, pričom u šoférov dostal meno "Zbohom, zdravie." Asi si viete predstaviť jazdu v takto vyhotovenom aute v zime. Tieto stroje často schádzali z dopravného pásu tak, že na zadnej náprave boli namontované len po jednom kolese, pretože pneumatiky boli v tom čase obrovským nedostatkom.
Samozrejme, že toto sa riešilo počas prevádzky čo najskôr tak, že sa kolesá brali s poškodených aut a namontovali sa na zadnú nápravu dupláky. Od roku 1942, vojenskú verziu vozidla tiež produkoval aj Ulianovský montážny automobilový závod.